Management i mediebedrifter
2011-2012
-
IMT1311
- 10sp
Forventet læringsutbytte
Studenten skal etter gjennomgått emne
- kjenne til en organisasjonsplan
- beskrive produksjonsopplegg for et medieprodukt
- kjenne til planleggings- og kvalitetsrutiner
Emnets temaer
Oppgaven er innenfor temaer som produksjon, avdelingsinndeling og ansvarsområder. Produksjonsopplegget for et typisk oppdrag i bedriften skal beskrives i detalj, samt hvilke maskiner og utstyr som benyttes til produksjonen. Oppgaven skal også beskrive en av bedriftens kvalitetsrutiner. Til slutt skal det oppsummeres og reflekteres over temaene, og påpekes forhold som kan forandres.
Pedagogiske metoder
Ekskursjoner
Forelesninger
Prosjektarbeid
Veiledning
Pedagogiske metoder (fritekst)
- Studietur/bedriftsbesøk
Vurderingsformer
Skriftlig eksamen, 3 timer
Vurderingsformer
Individuell eksamen.
Karakterskala
Bokstavkarakterer, A (best) - F (ikke bestått)
Sensorordning
Sensureres av emnelærer. Hvert 4 år vurderes eksamen også av annen ekstern sensor, neste gang 2012.
Utsatt eksamen (tidl. kontinuasjon)
Ordinær kontinuasjon for skriftlig eksamen.
Ved ”ikke godkjent” prosjekt må nytt prosjektarbeide utføres og vurderes ved neste ordinære avvikling av emnet.
Obligatoriske arbeidskrav
- En prosjektrapport utført i gruppe (på opp til fire studenter) må være godkjent. Gruppens størrelse bestemmes av emnelærer.
- Prosjektrapporten skal fremlegges for klassen i plenum
- Felles rapport fra studieturen må leveres. Studenter som ikke deltar på studieturen må levere en individuell prosjektoppgave. Denne må vurderes til godkjent.
Læremidler
Oppgis ved emnestart.