Spilldesign
2011-2012
-
IMT1361
- 10sp
Forventet læringsutbytte
Se engelsk versjon
Emnets temaer
Se engelsk versjon
Pedagogiske metoder
Forelesninger
Oppgaveløsning
Pedagogiske metoder (fritekst)
Se engelsk versjon
Vurderingsformer
Oppgaveløsning
Skriftlig eksamen, 4 timer
Vurderingsformer
- Skriftlig eksamen, 4 timer (teller 40%)
- Fire oppgaveløsninger (teller 60%)
- Begge deler må være bestått
Karakterskala
Bokstavkarakterer, A (best) - F (ikke bestått)
Sensorordning
Ekstern + intern sensor
Utsatt eksamen (tidl. kontinuasjon)
Ordinær kontinuasjon for skriftlig eksamen, oppgaveløsninger må tas om igjen ved neste ordinære avvikling av emnet.
Tillatte hjelpemidler (gjelder kun skriftlig eksamen)
Én side notater
Obligatoriske arbeidskrav
Ingen
Læremidler
Jesse Schell, The Art of Game Design: A Book of Lenses (2008)
(recommended) Katie Salen and Eric Zimmerman, Rules of Play, Game Design Fundamentals (2004).