WWW-Teknologi
2011-2012
-
IMT2291
- 10sp
Forutsetter bestått
- IMT1031 - Grunnleggende programmering eller
- IMT1241 - Grunnleggende programmering i Java
Anbefalt forkunnskap
-
IMT1082 - Objekt-orientert programmering eller
IMT1241 - Grunnleggende programmering i Java
- IMT1041 - Informasjons- og publiseringsteknologi
Forventet læringsutbytte
Kunnskap :
- Kandidaten skal kunne vurdere ulike løsninger og treffe begrunnede valg for utvikling av avanserte web baserte applikasjoner
- Kandidaten skal kunne planlegge og organisere utviklingen av web-baserte applikasjoner
- Kandidaten skal kunne dele opp en web applikasjon i ulike lag
Ferdigheter :
- Kandidaten skal kunne gjennomføre et web utviklingsprosjekt og produsere en ferdig løsning basert på en kundes behov
- Kandidaten skal kunne kombinere ulike teknologier og prinsipper for å skape nye løsninger
- Kandidaten skal kunne videreutvikle eksisterende produkter for å møte nye krav
Generell kompetanse :
- Kandidaten kjenner til sentrale samhandlingssystemer som muliggjør arbeid i grupper både lokalt og på distanse.
Emnets temaer
- HTTP protokollen
- Serversideprogrammering i PHP
- Variabeloverføring, cookies, sessjonshåndtering
- Bruk av databaser (MySQL)
- HTML/Javascript/CSS
- DOM
- Ajax
- Dynamiske webgrensesnitt
Pedagogiske metoder
Forelesninger
Lab.øvelser
Prosjektarbeid
Vurderingsformer
Skriftlig eksamen, 3 timer
Vurdering av prosjekt(er)
Vurderingsformer
Skriftlig eksamen, 3 timer (teller 60%)
Vurdering av prosjekt(er) (teller 40%)
Hver av delene må bestås separat.
Det er to prosjekter i emnet som hver teller 20%
Karakterskala
Bokstavkarakterer, A (best) - F (ikke bestått)
Sensorordning
Sensureres av intern sensor. Ekstern sensor benyttes periodisk hvert fjerde år, neste gang i 2014.
Utsatt eksamen (tidl. kontinuasjon)
Ingen kontinuasjon.
Tillatte hjelpemidler (gjelder kun skriftlig eksamen)
Alle trykte og skrevne
Obligatoriske arbeidskrav
Ingen
Læremidler
Ajax in action, Dave Crane/Eric Pascarello, Manning, 2006
PHP5 and MySQL Bible, Tim Converse/Joyce Park, Wiley Publishing, Inc., 2004